Opleidingsschool

NOD Haaglanden

De Johan de Witt Scholengroep is onderdeel van NOD Haaglanden, een opleidingsschool in de regio Den Haag. Binnen dit samenwerkingsverband van lerarenopleidingen en scholen worden studenten voor een belangrijk deel van hun opleiding op de werkplek opgeleid. De NOD-scholen vormen samen ‘één stageschool’, waardoor studenten en (startende) docenten de kans krijgen om te profiteren van de diverse en kleurrijke leeromgeving binnen NOD Haaglanden en de speciale begeleiding.

Binnen NOD Haaglanden is er diversiteit in:

• leerlingenpopulatie: van scholen met veel (culturele) diversiteit tot scholen met een specifieke leerlingendoelgroep
  • onderwijsniveaus: van lwoo, vmbo tot vwo
  • onderwijsconcepten: van traditioneel tot domein en montessori onderwijs

Meer informatie is te vinden op de website van NOD Haaglanden.

HOA

Haagse onderwijsacademie

De Haagse OnderwijsAcademie is er voor alle medewerkers van Stichting VO Haaglanden en Scholengroep Spinoza. Zo kunnen zij zich ontwikkelen op het gebied van professionalisering, (persoonlijk) leiderschap en vitaliteit. Dit heeft ertoe geleid dat in samenspraak met deze medewerkers, en misschien ook wel met jou, een divers aanbod staat speciaal voor hen gemaakt. Niet alleen de onderwerpen zijn uiteenlopend, maar ook de vorm waarin het aanbod gegeven wordt. Denk hierbij aan; langer lopende trajecten, één op één coaching sessies, korte e-learnings en kortere trajecten met een aantal bijeenkomsten.

Meer informatie is te vinden op de website van www.dehoa.nl